Felanmälan

Fält markerade med asterisk (*) är nödvändiga.

Förnamn * / Efternamn *

Gatuadress *

Postnummer och ort

Kontaktväg

* För att kunna nå er för ytterligare information måste någon av dessa vara ifyllda. Och gärna mer än ett.

Hemtelefon dagtid, Mobiltelefon

E-post

(För att automatiskt få information om åtgärder krävs att e-post anges)

       
(Beskriv felet/problemet så noggrannt som möjligt. Vad som är fel och i vilket rum.
Tänk, var/när/hur samt försök att bedömma storlek på skadan.)


Ange denna kod (1519):


Felanmälan

Telefontid, vardagar mellan klockan 8.30 och 10.00 
Tele: 0950-120 02
E-post: info@domptoren.nu

Vid brådskande ärenden under kontorstid

Tele: 0950-120 02

Vid akuta ärenden under jourtid

Tele: 070-632 40 49

Det är bra att veta att vissa åtgärder skall hyresgästen själv svara för:

Här är några exempel:  

  • Reparationer till följd av skadegörelse, oaktsamhet eller bristfälligt underhåll.                                                                                         • Underhåll av egna installationer såsom exempelvis persienner, disk- och tvättmaskiner mm.                                                                 • Förbrukningsmaterial som lysrör, lampor, glimtändare, fläktfilter, batteri till brandvarnare och säkringar i de fall proppskåpet är               placerat i lägenheten.                                                                                                                                                                                 • Rengöring av fläktfilter, ventilationsdon, renssilar, golvbrunn, vattenlås samt avrinningsrör för frostvatten i kylskåp eller                         liknande, byte av säkringar och glödlampor. Detta gäller även de lampor som sitter i kyl- och frysskåp samt i spis.                              • Skötsel av uteplats i anslutning till bostaden.

 

Fixa felet själv:
Det finns mycket du själv kan göra för att förebygga att fel uppstår. Här kommer några tips:

Badrum
Kontrollera silen i handfatet innan du anmäler stopp i avloppet.
Dusch/bad golvbrunn, rensa bort hår och dylikt på och under galler innan anmälan om stopp. När det rinner dåligt ur avloppet, använd en gummikupa med skaft för att pumpa i bottenventilen i avloppen. Golvbrunnen i badrummet går ofta att öppna i botten, så man kommer åt hårtussar och liknande. En strumpsticka kan också fungera som hjälpmedel för att rensa ur bottenventilen på tvättställ.
OBS! Använd INTE kaustiksoda i avloppen.
Tänk på att inte spola ner sanitära artiklar i toaletten!

Stopp i avlopp, rensa vattenlås, se JM´s film

www.youtube.com/watch
 
Stopp i golvbrunn, se Håbos film
 
https://www.youtube.com/watch?v=LLtMHp-RDDo

Kök
Undvik att hälla kaffesump i slasken.
OBS! Ingen matolja får hällas i avloppet!!
Fläktfilter bör rengöras minst 1 ggr/månad.

El
Kontrollera säkringarna i lägenheten och huvudsäkringarna. Kontrollera att kontakten till takbelysning är rätt inkopplad, om det finns tre hål kan den vara felvänd. Kontrollera glödlampor och lysrör, byt alltid både lysrör och glimtändare.
Tips! Tag med det gamla röret och glimtändaren till försäljaren, så blir det rätt på en gång, plus att de tar hand om lysröret som INTE får kastas i soporna, då de är miljöfarliga.

Övrigt
Smörj själv tröga balkongdörrlås och Spangoletter med 5:56, symaskinsolja eller liknande smörjmedel.